Jesteś tutaj    /   Kluby Czytających Rodzin    /   Scenariusze spotkań klubowych - propozycje    /   Wiersze Juliana Tuwima,    Drukuj
POLECAMY

 

Nowości na

Złotej Liście

Fundacji ABCXXI- Cala Polska czyta dzieciom
 

Małgorzata Kur

Kot na medal


Henio Pies ( Lena Ledoff, Przemysław Dąbrowski )

   My, psy, czyli czapka admirała Yamahoto


 

Katarzyna Ryrych

Łopianowe pole


Wiersze Juliana Tuwima,

 

„Podróż Gąsieniczek z wierszami Tuwima”

            Do spotkania będzie potrzebna chusta animacyjna Klanzy, która stworzy kolorowy klimat wesołej zabawy. Można też wykorzystać kolorowy koc lub tkaninę.

1. Stacja „Lokomotywa”.

            Narrator (osoba prowadząca) wita wszystkich na stacji początkowej naszego miasta, wybiera maszynistę, który zakłada specjalną czapkę. Wybiera również zawiadowcę stacji, który przy pomocy lizaka będzie kierował ruchem. Maszynista ustawia wszystkie „wagoniki” (czyli uczestników zabawy),
a kiedy wszyscy są gotowi do drogi - narrator czyta wiersz Lokomotywa i pociąg rusza dookoła chusty. Docieramy na stację, a zawiadowca zatrzymuje pociąg.

2. Stacja „słoniowa”.

            Narrator czyta wiersz Słoń Trąbalski, do którego uczestnicy układają puzzle tematyczne. Pociąg rusza w dalszą podróż w rytm piosenki „Jedzie pociąg z daleka”. Docieramy na stację, zawiadowca zatrzymuje pociąg.

3. Stacja „rozsypana”.

           Narrator czyta wiersz Pstryk. Na tej stacji zadaniem uczestników będzie prawidłowe ułożenie rozsypanki z tytułami wierszy Tuwima. Pociąg ponownie rusza w podróż. Docieramy na stację, zawiadowca zatrzymuje pociąg.

4. Stacja „skoczna”.

           Narrator czyta wiersz Skakanka. Teraz na uczestników czekają zawody sportowe: kto wykona najwięcej skoków w 2 min., kto zrobi tzw. przeplatankę, kto zrobi podwójne skoki itp. Pociąg ponownie rusza w podróż. Docieramy na stację, zawiadowca zatrzymuje pociąg.

5. Stacja „warzywkowo”.

            Narrator czyta wiersz Warzywa. Zapraszamy wszystkich do zabawy w „sałatkę owocową”. Każdy losuje karteczkę z owocem (można wykonać kotyliony z owocami), wszyscy tworzą koło,
a narrator kolejno woła owoce do zmiany miejsc. Na hasło np. truskawka, wszystkie truskawki zamieniają się miejscami. Dla zmyłki narrator w pewnym momencie woła „sałatka owocowa” i wtedy wszyscy zamieniają się. Na tej stacji uczestnicy dowiedzą się o zdrowym odżywianiu, jak ważne są warzywa i owoce w codziennej diecie. Uświadomieni mali podróżnicy ruszają w dalszą podróż. Pociąg zatrzymuje się na kolejnej stacji.

6. Stacja „czystości”.

            Narrator czyta wiersz List do dzieci. Tu czeka zabawa w kalambury na temat higieny i czystości, akcesoriów i przyborów toaletowych itp. (potrzebny flipchart). Pociąg ponownie rusza w podróż. Docieramy na stację, zawiadowca zatrzymuje pociąg.

7. Stacja „meta”.

            Prowadzący informuje o dotarciu do stacji końcowej w naszej miejscowości i dziękuje za wspólną zabawę.

Ewa Jaroszyńska – Przewodnicząca Klubu Czytających Gąsieniczek            

Polecamy

 

 

 

Program RodzinneCzytanie.pl dofinansowano
ze środków
Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego


 

Czytam mojemu dziecku
Najważniejsze powody, dla których czytam mojemu dziecku to: (można wybrać trzy odpowiedzi)





 

 

Projekt zrealizowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Projekt graficzny strony: Anita Głowińska; wykonanie: InforpolNET