Jesteś tutaj    /   Aktualności    /   Pierwsze działania KCR Kolebka motyli książkowych    Drukuj
POLECAMY

 

Nowości

Przewodnika po Dobrych Książkach
 

Anna Czerwińska-Rydel

Listy w butelce. Opowieść o Irenie Sendlerowej


  Łukasz Wierzbicki

   Ocean to pikuś


 

Karolina Oponowicz

Bozie, czyli jak wygląda Bóg?


Pierwsze działania KCR Kolebka motyli książkowych

Serdecznie witamy Wszystkich!

 W zakładce naszego Klubu Czytających Rodzin, który powstał w listopadzie 2017 roku, na terenie jednej z łódzkich  szkół.
Kilka lat temu otrzymaliśmy tytuł Szkoły Przyjaznej Uczniom z Dysleksją. W bieżącym roku szkolnym świętowaliśmy już XV Tydzień Świadomości Dysleksji, tym razem pod hasłem „Czytanie wyzwaniem i szansą dla ucznia z dysleksją”, tradycyjnie jest on połączony w naszej szkole z Uroczystym Pasowaniem na Czytelnika, gdyż czytanie to w ostatnich  czasach pięta achillesowa uczniów, a przecież chodzi o to, by przemienić to co jest trudne w coś fascynującego. Patronem naszych działań czytelniczych jest zwykle Ch. H. Andersen, znany na całym świecie baśniopisarz, który był dotknięty dysleksją. Warto pamiętać, że „szczęściem jest również poznanie i pokochanie własnych ograniczeń” bo tylko wtedy, gdy poznamy własne ograniczenia, nauczymy się z nimi żyć i uwierzymy, że pomimo wszystko stać nas na wiele – będziemy w pełni zdolni, by podążać dalej w poszukiwaniu wiedzy, nowych umiejętności, prawdy, dobra i piękna a niezastąpionym PRZYJACIELEM w tej drodze będzie oczywiście dobra, ambitna, wartościowa KSIĄŻKA.
Stąd podczas pasowania, świeżo upieczeni czytelnicy byli jednocześnie przyjmowani do Szkolnego Klubu Motyli Książkowych ale by motyle mogły samodzielnie rozwinąć skrzydła muszą najpierw jakiś czas trwać w kokonie i tam stopniowo przygotowywać się do podboju świata. Czyż to właśnie rodzina nie jest tym najcenniejszym miejscem, gdzie nasze motyle dojrzewają i z gąsienicy przemieniają się w dorodne okazy i tak właśnie zrodziła się nazwa klubu – czyli KOLEBKA MOTYLI KSIĄŻKOWYCH.
Klub rozpoczął działalność od spisania swojego regulaminu, w którym członkowie zobowiązali się do prowadzenia PAMIĘTNIKÓW WSPÓLNEGO CZYTANIA Z DZIECKIEM. Owe pamiętniki dzieci przygotowały własnoręcznie i odnotowują w nich przeczytane wraz z rodzicami lektury. Rodzice otrzymują także krótkie opowiadania i powiązane z nimi tzw. PYTANIA DO WSPÓLNEGO ROZWAŻANIA –  np. zaprezentowana została książka Bruno Ferrero „Zło i cierpienie, dlaczego? Pytają dzieci”
a tytuł opowiadania brzmiał: „Trzeba odwagi, by uczynić początek”
My w ten sposób zrobiliśmy pierwszy krok i otworzyliśmy drzwi do wspólnego rodzinnego czytania, czy rzucone ziarenko wyda owoc zobaczymy........??????
Rodzice także aktywnie włączyli się w akcję „Czytanie i gotowanie”, dostarczając niezbędnych produktów, my – nauczyciele, za to z dziećmi na zajęciach poznaliśmy dzieje rodziny Kowalskich i skosztowaliśmy przysmaków, które powstawały w ich kuchni pełnej cudów, a to wszystko dzięki książce Marii Terlikowskiej  i choćby niezapomnianym myszkom z białego sera.
Zachęcamy do smakowitej lektury i serdecznie pozdrawiamy!!!


Koordynator KRC

Polecamy

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

Czytam mojemu dziecku
Najważniejsze powody, dla których czytam mojemu dziecku to: (można wybrać trzy odpowiedzi)





Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

Projekt zrealizowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Projekt graficzny strony: Anita Głowińska; wykonanie: InforpolNET