Jesteś tutaj    /   Kluby Czytających Rodzin    /   Scenariusze spotkań klubowych - propozycje    /   Bardzo głodna gąsienica    Drukuj
POLECAMY

 

Nowości na

Złotej Liście

Fundacji ABCXXI- Cala Polska czyta dzieciom
 

Małgorzata Kur

Kot na medal


Henio Pies ( Lena Ledoff, Przemysław Dąbrowski )

   My, psy, czyli czapka admirała Yamahoto


 

Katarzyna Ryrych

Łopianowe pole


Bardzo głodna gąsienica

Na podstawie książki Erica Carle „Bardzo głodna gąsienica

Wydawnictwo Tatarak


1. Powitanie rozczytanych rodzinek i zaproszenie do wspólnej zabawy z bardzo, bardzo głodną gąsienicą.

2. Rozmowa z dziećmi czy lubią jeść i co najbardziej.

3. Czytanie książki „Bardzo głodna gąsienica”.
Aby zaktywizować wszystkie dzieci, można przygotować kolorowe szablony z wszystkim co zjadła gąsienica, oczywiście z wyciętą w środku dziurką. Rodzinki siedzą w kole, dzieci na początku wybierają sobie po jednym obrazku (owoc lub inny produkt)  i w trakcie czytania prosimy by je zaczepiły na sznurku lub ułożyły w ciągu.

4. Rozmowa o umiarze w jedzeniu.
Przerywany czytanie tekstu w momencie kiedy gąsieniczkę bardzo rozboli brzuszek.
Pytamy się dzieci:
- Dlaczego ją bolał brzuch?
- Czy Wam, też to się kiedyś zdarzyło?
- Co mogłaby zrobić gąsieniczka, jak zapobiec by ją nie rozbolał brzuszek?
- Czy macie jakieś rady dla gąsieniczki?

5.  C.d. czytania

6. Fazy rozwoju motyla.
Mamy przygotowane ilustracje faz rozwoju motyla, każdą na osobnej karteczce. Rozmawiamy co było na początku, jak się rozpoczęła historia, po kolei układamy przed sobą fazy rozwoju motyla.

7. Kokon
Każda rodzinka ma kocyk i zawiązuje swoje dzieci, tak by wystawał tylko głowa. Można też zaproponować by dziecko zawinęło mamę lub tatę.

8. Taniec motyli.
Nasze małe gąsieniczki już wysiedziały się w swoich kocykowych kokonach i wyruszają na swój pierwszy lot motyli. Dzieci tańczą przy dowolnej muzyce bez słów.

9. Dopasowywanka
Dzielimy rodzinki na dwie grupy, lub więcej w zależności od ilości osób. Każda grupa dostaje różnego rodzaju obrazki motyli, podzielone na 2 części, zadaniem dzieci jest ułożenie wszystkich par motyli.

10. Motyle prace.
Na zakończenie spotkania proponujemy uczestnikom namalowanie w grupach pięknego motyla, jednego na dużym arkuszu papieru. Po skończonej pracy, tworzymy galerię i podziwiamy nasze motyle.

11. Podziękowanie za udział i zaproszenie na następne spotkanie.

Anna Giniewska - Przewodnicząca KCR " Przystanek Czytankowo "

 
Polecamy

 

 

 

Program RodzinneCzytanie.pl dofinansowano
ze środków
Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego


 

Czytam mojemu dziecku
Najważniejsze powody, dla których czytam mojemu dziecku to: (można wybrać trzy odpowiedzi)





 

 

Projekt zrealizowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Projekt graficzny strony: Anita Głowińska; wykonanie: InforpolNET